Фотограф: Дилян Марков   Грим: Лора Славова

 

Г-жо Матеева, Вие сте начело на myWorld Bulgaria. През последните години компанията отбелязва сериозен ръст и експанзия. Как постигате това?

myWorld Bulgaria е дъщерно дружество на myWorld International и част от огромния интернационален холдинг myWorld, представен в над 55 държави на всички континенти. Ние отговаряме за развитието на нашия пазар на myWorld Benefit Program, която представлява програма за пазаруване с предимства. Съществува ли според Вас клиент, който би отказал отстъпка при покупка, при това без никакви усилия и странични разходи? Не мисля. Живеем в интензивно време на конкуренция за увеличаване на пазарен дял, в отворен свят на информация и свободно предлагане. В този ред на мисли дали има търговец, който да не е готов да предостави минимална допустима за него отстъпка, за да привлече нови, идващи от различни държави и при това много лоялни клиенти? Едва ли. Това е нашата функция – myWorld е посредникът между търговец и клиент. Нашият тип бизнес винаги ще се развива и просперира, защото се базира на изконната релация клиент-търговец и носи преимущества и за двете страни.

 

Какво отличава myWorld, нейните продукти и услуги от конкуренцията?

Буквално преди дни Newsweek обяви нашата лоялна програма за №1 в Америка, което приемаме като огромен повод за гордост и оценка в глобален план.

Какво предоставяме на потребителя – напълно безплатно членство без всякакви такси, максимално улеснено и удобно пазаруване, както онлайн, така и офлайн, възможност за неограничено международно пазаруване. Всяка от Вашите ежедневни покупки, които така или иначе правите непрестанно, се награждава с предимства – Cashback и Shopping Points. Сваляте приложението myWorld App и започвате да пазарувате удобно и навсякъде! В него имате подробна информация за всички наши търговски партньори, посочени с локация, начин на пазаруване, отстъпка и прочие.

Искате да резервирате почивка? Веднага, на Ваше разположение са booking.com, travelWorld.com (платформа за резервации с ненадминати оферти, също дъщерна компания в нашия холдинг) и много други. Желаете да пазарувате храна, гориво, дрехи, стоки за дома? Имаме всевъзможни атрактивни предложения за Вас. Планувате пътуване в чужбина и искате да спестявате – отново сме тук за Вас, отваряте приложението и веднага намирате търговец според нужния бранш в държавата, в която сте.

Ще се изненадате, колко бързо и лесно можете неусетно да натрупате предимства. Вероятно ще попитате как ги получавате обратно? Погрижили сме се за всичко според Вашите предпочитания – по посочена от самите Вас банкова сметка в личния Ви профил или можете да ги използвате за бъдещи покупки. Дали някой би казал „НЕ“ на такова предложение? Ето как стигнахме до лоялна програма №1!

Но да се върнем на търговците. Знаете, че рекламата е в основата на придобиване на пазарен дял. В този смисъл няма значение какъв е даденият търговец – онлайн или офлайн, от малък/среден тип или голям разпознаваем бранд. Всеки се стреми към популярност и увеличение на оборота си. Уникалното в нашата концепция е следното – гореспоменатата отстъпка за клиентите се заплаща отложено от търговеца към myWorld и то само след реализиран оборот. Подчертавам отново – всеки клиент заплаща в момента на покупката си цялата сума на 100 %. Ние фактурираме обичайно веднъж месечно на търговеца сумата за отстъпката на всички направени при него покупки от наши клиенти. Нали разбирате, че това означава отложено плащане от над 30 дни и при това само върху вече реализиран оборот? Можете ли да ми посочите медия или рекламна агенция с поне близки до тези условия? Дефинитивно не. Ако закупите билборд с цел реклама, трябва да платите авансово и да очаквате някакъв хипотетичен резултат. При нас е обратното.

Какви са тенденциите в съвременното пазаруване и с каква стратегия печелите доверието на клиентите и търговците ?

 В наши дни потребителят е на пиедестал, той е обсипан с толкова много възможности за акции, отстъпки, промоции и какво ли още не. Клиентът е дотолкова ухажван и обгрижван, че той вече понякога трудно се ориентира в морето от предложения. Пандемията увеличи драстично дялът на онлайн пазаруването и допринесе още повече за дистанционната потребителска активност. Нашата компания вярва и влага огромен времеви и финансов ресурс в непрестанни нови проекти, актуализации и разработки с цел улеснено и прозрачно потребителско поведение. Един от най-новите и актуални продукти да речем, който влезе в приложение преди няколко месеца е Scan & Go. Какво представлява това? Отивате например в ресторант, вечеряте, заплащате и сканирате в приложението касовия си бон. По този начин Вие сами отчитате своята покупка в myWorld Benefit Program. Разбира се, защитили сме и търговците, за да се избегнат спекулации – има много и различни видове превантивни мерки в тази връзка, не бих искала да отегчавам с обяснения. Друг също много интересен проект, този път с насока продуктово търсене е Search & Shop. Предлагаме вече и Cashback Deals, които дават възможност за увеличен Cashback при много от търговците ни. Нека хората разледат нашия уебсайт с насоченост към клиентите ни https://www.myworld.com/bg и се запознаят с подробната информация там, сигурна съм, че ще им бъде полезно. Ще се радваме да се регистрират и да се насладят на приятно пазаруване с предимства, а при въпроси данните ни за контакт са посочени и сме на тяхно разположение.

Помислили сме и за търговските ни партньори, имаме както типови, така и индивидуални технически решения за тях. На нашият уебсайт за търговски партньори https://partner.myworld.com/bg има детайлна информация относно присъединяването на нови компании в платформата ни за пазаруване. С радост ще разясним и организираме среща с всеки един търговец, независимо малък магазин или голяма верига. Ние държим еднакво на всичките си търговски партньори и всеки от тях ни е ценен и искаме да сме взаимно полезни. myWorld се интересува винаги от дългосрочно съвместно сътрудничество, в което всички участващи страни са доволни. Тук е моментът да спомена, че има възможност при желание на търговеца не само да увеличи оборота си с нови доведени от нас клиенти, но и да печели от участието си в нашата програма. Ако той желае и регистрира клиенти в myWorld, може и да печели от всяка направена от тях покупка при търговците ни в цял свят.

В крайна сметка по този начин той допринася за развитието на програмата ни.

 

Как се създава добър екип на успешна компания?

Моето мнение е, че основата за изграждането на проспериращ бизнес е ясната концепция в комбинация с устойчив екип. Аз винаги съм изпитвала интерес към темите, свързани с лидерство, екипност, доверие в работните взаимоотношения и мотивация. Имала съм в професионалния си опит изключителни примери и хора от бизнес света, на които съм се възхищавала и от които съм се учила. Не бих желала да ме възприемат само като строг ментор и да всявам единствено страх и респект. Аз държа да съм винаги запозната с всички ежедневни аспекти на бизнеса ни и се стремя да мотивирам. Истински обичам и харесвам работата си и работя с малък, но сплотен екип, който също има моята визия за успех и споделя разбирането ми за екипна работа. Никога не изисквам от тях нещо, което сама не бих могла да направя. Същевременно съм винаги отворена към чуждо мнение, стремя се непрестанно да се развивам и заедно с екипът ми споделяме единен ясен стремеж относно краткосрочни и дългосрочни планове за развитие.

Мога да Ви уверя, че всички досега поставени цели са изпълнени.

 

Като дама, начело на един труден бизнес, който в голямата си част се ръководи от мъже, лесно ли се справяте?

 Знаете ли, аз съм с много сериозно образование в сферата на международния бизнес и над 20 години професионален опит в тази област. Всеки ден се срещам с много на брой интересни хора и съм присъствала на всякакви преговори по цял свят. Действително, мениджърите жени на ключови позиции са много по-малко на брой в сравнение с мъжете. Аз обаче съм зодия лъв и малодушието ми е неприсъщо, както и не познавам случай на отказ пред проблем, при мен това просто не съществува. Когато мисля в професионален план, не деля хората съобразно полове и раса. Многообразието в този смисъл дори намирам за преимущество. Женската интуиция и бърза мисъл не са за подценяване и аз никога досега не съм изпитвала чувството, че мъжете в бизнеса ме третират като по-маловажна, дори напротив. Себеоценката ми е оправдано висока и отсреща винаги съм срещала същото за моя радост.

 Кои са Вашите ключови качества на отговорен бизнес лидер?

Аз смятам себе си за разумен и толерантен човек, не харесвам прибързаните необмислени решения, но и съм научена да работя под стрес и да поемам рискове при нужда. За мен приоритет е интересът на компанията, която управлявам в България така, както бих управлявала личната си компания. Зная да търся отговорност и изисквам, но и винаги заставам зад екипа си, когато е взето правилното решение в определена ситуация. Не харесвам ролята на надзирател, споделям отговорност и винаги стоя зад думите си. Привърженик съм на директната комуникация и съм готова да отстоявам винаги позицията си, когато съм убедена, че имам право, независимо дали срещу мен е мой подчинен или някой над мен в корпоративната йерархия.

Какво е най-трудното решение, което е трябвало да вземете досега в кариерата ви?

Всяко решение има последствия и аз съм напълно наясно с това. Не бих могла да ги степенувам по сложност и трудност. Всеки мой ден е свързан с низ от решения и придобиване на някакъв вид опитност. Винаги имаме много и различни по вид проекти, по които непрестанно работим. В момента също развиваме интересни сътрудничества в пилотна фаза, за които публиката съвсем скоро ще разбере. Предизвикателствата, най-вече от техническо естество, се решават съвместно с помощта на подкрепата на екипи от централата ни. Нека не забравяме, че myWorld e един огромен холдинг, в чиято екосистема освен дъщерните дружества в множество държави, има и голям брой други компании с различна насоченост – софтуерни решения, иновативни проекти, дори благотворителни фондации. Тук визирам компании като @mediaBox, travelWorld.com (която вече споменах), 360 Code Lab, mediaWorld, Child and Family Foundation, Greenfinity Foundation.

Винаги можем да намерим решение. За нас е приоритет разширяването на нашата екосистема и портфолиото ни от продукти и услуги, които клиентите могат да получат чрез myWorld.

Между другото мотото на компанията ни е „Заедно сме силни“ и това е самата реалност!

 

Коя е дългосрочната мисия, която бихте искали да реализирате в България?

Моята дългосрочна мисия за българския пазар е свързана с разпознаваемостта на бранда ни. Искам максимален брой хора да се възползват от предимствата, които им предлагаме в тяхното ежедневно пазаруване. Компанията ни има към момента близо 500 търговски партньори в България и над 400 000 места за пазаруване в цял свят. Това е една съвсем минимална част от възможно постижимото, защото лимит не съществува и ние работим ежеминутно в тази посока. Стремежът ми е към устойчиво локално развитие на myWorld Benefit Program с много на брой разнородни и успешни търговски партньори, при които пазаруват огромен брой доволни клиенти.

Какво е успехът за вас?

Прекрасен въпрос. Успехът за мен е относително усещане за реализация. Той няма само материално измерение. Аз считам себе си за успял човек и ще Ви кажа защо. Имам прекрасни деца и съпруг, страхотно семейство, което винаги ме подкрепя, както и аз тях. Занимавам се ежедневно с работа, която ме прави щастлива и отивам с желание, а не по принуда. Усилията ми са оценени и съм част от една иновативна международна компания с невероятен потенциал. Знаете за пирамидата на потребностите на Маслоу, нали? Е, аз я помня още от ученическите си години, толкова бях впечатлена от нея. На върха на пирамидата е самоусъвършенстването и аз продължавам да уча всеки ден. Но всички мои потребности като индивид са покрити и аз живея в чувство на непрестанна благодарност и имам себе си за успял човек. Винаги казвам, че човек се учи да е щастлив цял живот. Това е умение да се живее в настоящето и да изживяваме успеха и неговите проявления.

Обичате ли да пътувате и остава ли Ви време за почивка?

Едно от най-интересните и разтоварващи преживявания за мен е пътуването и споделените моменти с любимите ми хора. Винаги съм отворена към пътешествия и преживявания, обичам да изпитвам нови емоции и да опознавам различни места. Безкрайно интересен ми е вкусът на живота във всички негови аспекти. Луксът никога не ми е бил самоцел, бих могла да релаксирам както в Родопите, така и на удивителен плаж.

Ценното за мен е споделеността на момента и възможността да хармонизирам енергията си при почивка. За жалост не разполагам с достатъчно време за това, но намирам своите начини и моменти за ежедневна компенсация. Обичам изключително много да чета, харесвам примерно книги за личностно развитие, имам доста любими съвременни автори, обожавам британски сериали, слушам подкасти и аудио книги. Харесва ми да медитирам и прочиствам съзнанието си, въпреки че признавам, че понякога ми е абсолютно непосилно да укротя мислите си. Съвременните хора сме пренаситени откъм информация и достъпни ресурси. Аз опитвам да се науча да възприемам света, навлизайки вътре в себе си. Оставям процесите да се случват и зная, че някои бих могла да повлияя, други не. Защото наистина махване на криле на пеперуда в Бразилия може да доведе до торнадо в Тексас, чували сте за ефекта на пеперудата.

Избирам да живея в споделеност и да празнувам живота в неговото прекрасно многообразие. Въпрос на себеусещане.