Невена Николова:

Голямото признание за мен са доволните и щастливи клиенти

Тя е успешна, млада, красива и много амбициозна дама, която с много труд, усет и упоритост наложи на пазара своята компания Dream Holidays. За своите първи 7 години, агенцията се превърна в безспорен лидер сред екзотичните и луксозни пътешествия, спечели доверието на хиляди клиенти, наложи се като коректен и стабилен партньор. Това не остана незабелязано и неоценено от високопоставените си и взискателни клиенти, а разбира се и от списанието на успеха Business Class! Щастливи сме да връчим приза „Бизнес Лидер – Туризъм 2017” имено на г-жа Невена Николова, с пожеланието винаги да бъде все така силна, вдъхновена и отдадена на работата си. И нека крачи смело „По пътя на Вашите мечти” – слоугъна на Dream Holidays!

Г-жо Николова, честита награда „Бизнес лидер Туризъм“ за 2017 г. На какво се дължи успехът на Дрийм Холидейс“?

Първо искам да благодаря за прекрасната награда и да кажа, че съм много доволна от медийното ни сътрудничество! Фирмата е основана през 2011 г., с много желание, ентусиазъм и дух за работа. В тази сфера съм от 1997 година и върша работата си с много любов. Всичко, което правя в бизнеса го правя с много желание и най-голямото признание за мен са доволните клиенти. Нашата цел е да създаваме хубави спомени и прекрасни изживявания на клиентите си.

Какъв беше стартът за вас и имаше ли тогава конкуренция?

Стартирах моя бизнес в най-трудните години – през 2011 година. Първата финансова криза, в световен мащаб, бе през 2009-а и през 2011-а беше един много труден момент. Аз съм много силен и амбициозен човек и реших, че ще започна и успея. Поставих си цели, които въпреки трудните години, ги постигнах в много кратък срок.

Кои са водещите дестинации на „Дрийм Холидейс“ и какви са вашите предимства пред конкуренцията?

В началото на този проект, започнах с идеята за туроператорска дейност в масов продукт. Но в последствие реших да се диференцирам и да наложа „Дрийм Холидейс“, като марка за екзотични пътешествия и го направих успешно. Далечните дестинации са едни наистина прекрасни изживявания – тропическо, красиво и луксозно. Това са райски места, от които няма клиент, който да не се върне възхитен и доволен.

Какви са тенденциите в ексклузивният туризъм и има ли мода, която се променя всяка година?

Да, разбира се. Българският пазар винаги е се е водил от модата. Специално за далечните дестинации мога да кажа, че във времето модата се променя – от Тайланд, Мексико, Малдиви, о. Мавриций и в момента има голямо търсене на дестинация Занзибар, въпреки че, за мен топ- дестинация от далечните, категорично е о. Мавриций.

Кои курорти и дестинации Вие бихте препоръчали на нашите читатели?

Както вече споменах – на първо място е о. Мавриций. Бих казала, че там е по-красиво и екзотично от Малдиви. Това е един прекрасен остров, с много хубава природа. Хотелите са на високо ниво, обслужването също. Храната е гурме. Определено има какво да се прави на острова. Има възможност за плуване с делфини. Природният парк е много красив, може да се видят най-големите сухоземни костенурки. Там клиентът може да получи една пълноценна почивка. След о. Мавриций бих препоръчала Малдиви, но там е по-подходящо място за влюбени. Всеки резорт е отделен остров. Тихо и спокойно е. Но там освен гмуркане няма какво друго да се прави и затова казвам, че това място е по-подходящо за влюбени. Ние организираме сватби на Мавриций, Малдиви, на Сейшели. Специално на о. Мавриций са най-търсени сватбите, тъй като най-добре се организират, а и там бракът не е просто церемония, а е официален. Клиентите получават брачно свидетелство, което е валидно в цял свят. Следващите дестинации, които бих препоръчала индонезийските острови – о. Бали и о. Бинтан. А също и Сейшелите. Това са дестинациите, които си заслужава да бъдат посетени.

Какви са гостите, които предпочитат тези дестинации?

Това са дестинации с по-висок бюджет и клас, клиентите са предимно хора със собствен бизнес. Това са един друг тип клиенти, които има стил и класа в избора на почивка. Те знаят какво търсят, а ние сме тук, за да им предложим това, което те очакват. Тоест най-доброто!

Какво ново ще предложите през 2018 година?

Отново продължаваме с нашата топ дестинация – о. Мавриций. А също така и о. Бинтан, който е прекрасен индонезийски остров. Много красив и зелен, а хотелската база е хубава и голяма. Пътува се много удобно от Сингапур. Само 1 час е пътят с ферибот от Сингапур до о. Бинтан. Перфектна е комбинацията, с 2-3 дни в Сингапур. Тази дестинация много се развива и има, какво да се види. Тайланд си остава една от най-търсените места за ваканция. Има всякакви варианти за почивка. Подходящо е и за по-млади хора, които обичат нощния живот и могат да посетят барове, дискотеки. Също така има и много луксозни петзвездни курорти, които предлагат една екзотична почивка за семейство или влюбена двойка.

Лесно ли се изгражда екип на водеща туристическа агенция?

Тази тема е актуална за всеки бранш и бизнес. Специално за нас е много трудно, защото правим далечни дестинации. Нашите клиенти са по-специални и имат специфични изисквания. Затова нашият екип трябва да бъде много добре обучен, интелигентен и да има много добри познания, да усеща изискванията на клиента и да знае как да предложи най-доброто. Клиентът трябва да получи една наистина качествена услуга в всеки един аспект, която същевременно да отговаря на очакванията му. Ние инвестираме в тези хора с информационни пътувания и обучения. Такъв екип се гради във времето и е сериозна инвестиция.

„Дрийм Холидейс“ откри клон и във Варна. Какво ще кажете за варненската публика?

Варна е един град, в който има доста потенциални клиенти за нашата ниша. От самото начало исках да открия офис във Варна. Намерих точните хора и екип и се случи. Отворихме офиса там миналата година през Декември. Смея да кажа, че резултатите са отлични за една година. Има моменти, когато варненският офис се представя по-добре от софийския.

Компанията е сред безспорните лидери, които продават най-много Дубай, като дестинация. Промениха ли се вкусовете на клиентите, които го посещават?

Ситуацията наистина налага да работим и по по-масови програми, а не само екзотични. С годините Дубай стана една много масова дестинация. Докато Дубай беше един по-луксозен избор за почивка и шопинг през изминалите години, то вече стана една от най-търсените, защото е топла и евтина дестинация, тъй като през зимния период това е едно от най-достъпните и топли места, където българинът може да почива. Конкуренцията е много голяма, но ние сме лидери тук и сме се наложили на пазара. Подбираме хотелите, с които работим.

„Дрийм Холидейс“ предлага успешно Йордания и Израел. През 2018-а ще продължите ли с тези маршрути?

Разбира се. Само „Дрийм Холидейс“ прави Йордания, като чиста дестинация. Другите компании я правят в комбинация с Израел. Не е достатъчно да се разгледа Йордания за 2 дни. Това е една магическа и вълнуваща страна, която трябва да се посети минимум за 5 дни, защото там има много история и библейски места – скалният град Петра, който е едно от 7-те чудеса на света, Джераш – най – запазеният и стар Римски град, Червено море, река Йордан, Мъртво море, където е кръстен Исус Христос… Има много да се разгледа. Затова ние предлагаме Йордания като чиста дестинация и Израел отделно. От следващата година планираме да правим и комбинирани програми.

Какви са предизвикателствата пред една красива дама, като Вас, в този сериозен бизнес?

Не е лесно, тъй като конкуренцията е наистина голяма. Аз съм доста силен човек и се справям с всяка ситуация!

В кой момент сте била най-горда с бизнеса си?

Върша работата си с много любов. За мен най-голямото удовлетворение е доволният клиент. Като собственик на „Дрийм Холидейс“ организирахме няколко големи събития и тогава съм се чувствала най-горда.

Как отговаря „Дрийм Холидейс“ на това да организира едно пътуване на голяма група?

През годините Индия беше много търсена, но вече не е така и затова намалихме обемите. Преди 3 години международната фондация ,,Изкуството да живееш‘‘ се обърна към нас със запитване за оферта за пътуване до индия от 250 човека. Фондацията има клонове в цял свят и честваше 30 години. Бяха планирали международен фестивал на културата, на който участваха 2 млн. души от цял свят. Заиптването беше с много изисквания и минимален бюджет, едно голямо предизвикателство. Когато се обърнах към авиокомпаниите за полетни резервации, разбрах, че конкуренция ми е една много голяма немска фирма. Казаха ми, че конкуренцията ми е сериозна и няма да спечеля. Но в крайна сметка Фондацията се довери на Дрийм Холидейс, въпреки че има собствена туристическа агенция в Индия. Логистиката беше много сложна, тъй като от нас се изискваше да се съобразим с фестивала, българското участите, медиите, да изготвим туристическа програма, както и различни курсове в Ашрама на фондацията в Бангалор и не на последно място визи за всички участници от цяла България. Аз бях там, на място, и получавах около 250 разговора на ден, защото организаторите има все нови и нови изисквания, на които трябваше да се реагира на момента. Смея да кажа, че се справихме повече от перфектно и надминахме очакванията на клиентите.

Второто голямо събитие, което организирахме беше Европейското първенство по карате в София през ноември 2016г. Трябваше да организираме цялостното обслужване на 650 участника от различни страни.

Също така организираме чартърни полети от по 180-200 човека с различни програми.

Бих казала, че дали ще работим за 2ма клиента или голяма група или събитие, резултатите са винаги успешни благодарение на много труд, опит, професионализъм на нашия екип.

Как отговаряте на високите изисквания на ВИП клиентите?

С тези клиенти не се работи лесно, но не се работи и трудно. Най-важното е да реагираме професионално, бързо и адекватно, за да отговорим на техните изисквания. Това са хора, които знаят, какво искат. Те се обаждат и казват, че трябва да заминат до края на деня. Ние трябва да имаме готовност да резервираме самолетни билети в бизнес класа. Дали има места или не – няма значение. Трябва да намерим възможно най-удобните и добрите връзки, трябва да бъдем гъвкави. Идват с конкретни запитвания и знаят къде искат да отидат. Въпросът е, че ние трябва да реагираме светкавично, на момента – освен самолетните билети, да им направим хотелското настаняване в едни от най-скъпите хотели, да организираме кола, която да ги посрещне на место. Там не се работи на цени по договори, а на запитване, тъй като се заявяват скъпи и луксозни апартаменти. Ние познаваме отлично клиентите си и знаем, какво търсят. Затова ни търсят, защото можем перфектно и в най-кратък срок да организираме тяхното пътуването!

Каква е конкурентната среда в България? Има ли неетични колеги?

Разбира се, има колеги, които подбиват и цени, и програми за сметка на качеството, но това е навсякъде, във всяка една сфера. В годините „Дрийм Холидейс“ си изгради име, доверени партньорски отношения и това е нещото, което ни помага да вървим напред. Не мога да позволя имиджа, който съм градила да се изгуби. За нас клиентът е на първо място.

Как си почивате, как зареждате батериите, за да може да издържите на това темпо?

Човек, когато е увлечен в бизнеса, почти няма време за почивка. В моменти, когато не е толкова натоварено обичам да си почивам на далечни острови.

www.dreamholidays.bg 

Nevena Nikolova:

The greatest recognition for me are the satisfied and happy customers

She is a successful, young, beautiful and very ambitious lady who with hard work, insight, and persistence established her company Dream Holidays on the market. For its first seven years, the Agency has become the undisputed leader in exotic and luxury cruises, has won the trust of thousands of customers, and has established itself as a reliable and stable partner. That didn’t stay unnoticed and unappreciated by its high ranking and demanding clients, and, of course, by the magazine of success Business Class! We are happy to present the 2017 Business Leader – Tourism award to Mrs. Nevena Nikolova, wishing her to always be so strong, inspired, and committed to what she does and “Walk bravely on the road of your dreams „, which is the slogan of Dream Holidays!

Mrs. Nikolova, congratulations on winning the 2017 Business Leader Tourism award. What causes the success of Dream Holidays?

First I want to thank you for the lovely prize and to say that I am very pleased with our media cooperation. The company was founded in 2011, with a lot of desire, enthusiasm and spirit to work. I have been working in this sphere putting a lot of love in my work since 1997. Everything i do in my business is a lot of desire and the greatest recognition for me are the satisfied customers. Our goal is to create good memories and wonderful experiences to our customers.

How did you start and were there any competition back then?

I started my business in the toughest times – in 2011. The first financial crisis, globally, was in 2009 and 2011 was a very difficult year. I am a very strong and ambitious person and I decided that I would start and I would succeed. I set myself goals, which despite the difficult years, I achieved within a very short period of time.

Who are Dream Holidays’ top destinations and what are your advantages over the competition?

At the beginning of this project I started with the idea of providing tour operator services in a mass product. But subsequently decided to differentiate myself and to establish Dream Holidays as a brand for exotic trips, and did that successfully. Remote destinations are truly wonderful experiences – tropical, beautiful and luxurious. These are heavenly places from where every customer has come back delighted and happy.

What are the trends in the exclusive tourism and is there any fashion that changes every year?

Yes, of course. The Bulgarian market has always been led by fashion. Especially for the remote destinations I can say that fashion changes with time –Thailand, Mexico, Maldives, Mauritius and currently there is a great interest in Zanzibar, although, for me, the remote destination, is definitely Mauritius.

Which resorts and destinations would you recommend to our readers?

As I already mentioned – the top destination is Mauritius. I can say that it is more beautiful and exotic than the Maldives. It is a wonderful island with a very nice nature and high-level hotels and service. The food is gourmet. There’s definitely what to do on the island. You can swim with dolphins. The natural park is very beautiful, you can see the largest tortoises. The customer can get a truly relaxing holiday there. After Mauritius I would recommend Maldives, but it is a place which is more appropriate for lovers. Each resort is a separate island. It is peaceful and quiet. But apart from diving there’s nothing else to do there and that’s why I say that this place is more appropriate for lovers. We arrange weddings in Mauritius, Maldives, and the Seychelles. The most demanded weddings are the ones in Mauritius, as they are organized best there, and the marriage is not just a ceremony but it is an official marriage. Customers receive a marriage certificate, which is valid worldwide. The next destinations I’d recommend would be the Indonesian Bali and Bintan islands. And also the Seychelles. These are the destinations that are worth a visit.

What are the guests who prefer those destinations?

Those are higher budget and class destinations so the customers are mostly people with their own business. These are a different kind of customers who have style and class in choosing a holiday. They know what they are looking for, and we are here to offer them what they expect. I mean the best!

What new will you offer in 2018?

Again we continue with our top destination – Mauritius. And also Bintan, which is a wonderful Indonesian island. Very beautiful and green with many nice hotels. It is reached very comfortably from Singapore. It’s just an hour ferry ride from Singapore to Bintan. Perfect combination, with 2-3 days in Singapore. This destination is developing a lot with things to be seen there. Thailand remains one of the most demanded places for a vacation. There are all sorts of options for rest. It is appropriate for younger people, who love the nightlife so they can visit bars and discotheques. There are also many luxury five-star resorts that offer an exotic holiday for families or couples in love.

Is it easy to build a team of a leading travel agency?

This topic is relevant for every industry and business. For us, in particular, it is very difficult because we organize trips to remote destinations. Our customers are special and have specific requirements. That’s why our team has to be very well trained, intelligent and have a very good knowledge, to sense what customer’s requirements are, and to know how to offer the best. The customer must obtain a truly quality service in every aspect, which at the same time should meets their expectations. We invest in such people by informative trips and trainings. Such team is built over time and is a serious investment.

Dream Holidays opened a branch in Varna. What would you say about your customers in Varna?

Varna is a city that has a lot of potential customers for our niche. From the very beginning I wanted to open an office in Varna. I found the right people and a team and made it happen. We opened our office there in December last year. I can say that the results have been excellent for that one year. At times the Varna office is performing better than the one in Sofia.

Your company is one of the indisputable leaders whose bestselling destination is Dubai. Have the tastes of customers who visit that designation changed?

The situation really makes us work on more mainstream, not just exotic, programs as well. Over the years, Dubai has become a mass destination. In the past it used to be a more luxurious option for holidays and shopping but it has now become one of the most demanded places because it is a hot and cheap destination, for during the winter it is one of the most accessible and warm places where Bulgarians can go on a holiday. The competition is huge but we’re leaders here and we are an established name on the market. We select the hotels we work with.

Dream Holidays offers successful Jordan and Israel. Will you continue to offer those trips in 2018?

Of course. Only Dream Holidays offers Jordan as an only destination. Other companies offer it in a combination with Israel. It is not enough to see Jordan for only two days. It is a magical and exciting country which should be visited at least five days, because of its numerous historical and biblical places, such as the Red Rock City of Petra, which is one of the 7 wonders of the world, Jerash, the most preserved and the oldest Roman city, the Red Sea, the Jordan River, the Dead Sea, where Jesus Christ was baptized. There is a lot to be seen. That’s why we offer Jordan and Israel separately. Next year we plan to do a combined program as well.

What are the challenges to a beautiful lady like you in this serious business?

It’s not easy because the competition is really big. I’m a pretty strong person and I manage to cope with every situation!

At what point were you most proud of your business?

I do my job with a lot of love. For me the biggest satisfaction is when customers come back happy. As owner of Dream Holidays I and my team organized several large events and it was then when I felt the most proud.

How does Dream Holiday arrange a trip for a big group?

Over the years India was highly demanded but this is no longer the case and that is why we have reduced the number of tips there. Three years ago the Art of Living International Foundation turned to us with an inquiry for an offer for a trip to India for 250 people. The Foundation has branches all over the world and back then it celebrated 30 years. They had planned an international festival of culture, which was attended by 2 million people from around the globe. The inquiry had many requirements in it and a minimum budget, a big challenge. When I contacted the airlines to book flights, I found out that my competition was a very large German company. I was told that my competition was serious and I was not going to win. But in the end the Foundation trusted Dream Holidays, although it had its own travel agency in India. The logistics were very tricky, since we were required to comply with the festival, the Bulgarian participation, the media, we had to prepare a tourist program, as well as different courses in Foundation’s ashram in Bangalore, and not last we had to obtain visas for all participants from all over Bulgaria. I was there, on the spot, and I had about 250 calls a day, because the organizers had more and more new requirements which had to be addressed immediately. I can say that we did more than perfect and we exceeded the expectations of our customers.

The second largest event we organized was the European Karate Championship in Sofia in November 2016. We had to organize the overall customer service to 650 participants from different countries.

We also arrange charter flights of 180-200 people with different programs.

I would say that whether we work with two customers or a large group or for an event, the results are always successful, thanks to the hard work, experience and professionalism of our team.

How do you meet the high requirements of your VIP customers?

Those customers are not easy to work with, but not difficult to work with either. The most important thing is to react professionally, quickly and adequately to meet their requirements. Those people know what they want. They call and say they must leave by the end of the day. We must be prepared to book flights in business class. Whether there are places or not, it doesn’t matter. We need to find the most comfortable and good connections possible. We need to be flexible. They come with particular queries and know where they want to go. The point is that we need to react in a flash, right away. In addition to their airplane ticket, we need to find accommodation in one of the most expensive hotels, to organize a car to meet them at their destination. In such case, we do not work at contract prices, but at prices that depend on the inquiry, since expensive and luxury apartments are inquired. We know perfectly well our customers and know what they’re looking for. That’s why they come to us, because we can perfectly and quickly organize their trip!

What is the competitive environment in Bulgaria? Are there any unethical rivals?

Of course, there are companies who dump prices and programs at the expense of quality, but this exists everywhere in every sphere. Over the years Dream Holidays has built a name of itself and has created trusted partner relationships and this is the thing that helps us to move forward. I can’t afford to lose the image I have built. For us the customer comes first.

How do you rest? How do you recharge your batteries in order to be able to endure this pace?

When one is engaged with a business, they have almost no time for rest. At times when it’s not so busy I love resting on remote islands.