След пускането на 6 изцяло електрически продукта от семейството EQ за приблизително две години, човек би си помислил, че в Mercedes-Benz ще си дадат малка почивка. Вместо това обаче германският производител ускори темпото, лансирайки AMG версии на седаните EQS и EQE. Сега идва ред на подмарката Maybach и нейната ултралуксозна версия на EQS SUV.
Новият вариант на всъдехода запазва размерите на стандартния модел, като е изграден на неговата топ-версия GLS 600. Както при всички нови модели на Maybach и тук се залага на двуцветна боя с ръчно нарисувана ивица. Трилъчевата звезда на Mercedes заема полагащото й се място на предния капак, докато решетката се намира под един от много надписи Maybach.
Цялостният дизайн на EQS е непроменен, въпреки че концептуалната версия, показана по-рано изглеждаше различно.Създателите на луксозния всъдеход са се отказали и от третия ред седалки, като на втория ред има две подобни на трон кресла, зад които е добавена фиксирана преграда.
Регулируема във всички посоки и разполагаща с масажор за прасци и отопляване на раменете (в допълнение към обичайния набор от отопление, вентилация и масажиране, natch), дясната задна седалка включва и изскачаща табуретка.Фиксирана централна конзола разделя двете седалки, а специална лампа проектира логото на Maybach върху килима.
Конзолата също така добавя отопляеми държачи за чаши, четири USB-C порта, два HDMI порта и корпус за таблет. И естествено, налични са посребрени чаши за шампанско и подвижен хладилник. Два 11,6-инчови дисплея се намират на облегалките на предните седалки и позволяват достъп до информационно-развлекателния пакет MBUX.
Говорейки за MBUX, пътниците на предните седалки ще имат достъп до стандартния Hyperscreen, който сега е комбиниран със специфични за Maybach кожи. Тези дигитални детайли се смесват чудесно с промените в материалите за водещия EQS – кожата Nappa е стандартна и, в знак на устойчивост, е дъбена с помощта на рециклирани и растителни материали (като кафе на зърна).
Предлагат се две опции за дърво Manufaktur – кафява бреза и кафяв орех, както и лакирано черно пиано, което можете да изберете, ако нямате вкус. Дървесината е топла и красива и съвпада идеално с богатата кожа. Като цяло детайлите в кабината са зашеметяващи, с истински метални акценти и голям брой лога на Maybach (общо отвън и отвътре са над 30).
Промените по всъдехода засягат не само материалите и стила на Maybach EQS SUV, но и задвижващата система. Съвкупната мощност на двата мотора достига 658 к.с. и 950 Нм въртящ момент (топ-версията на стандартния модел развива 536 к.с. и 860 Нм), като това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди.Пробегът с едно зареждане е 600 км.
По-важно за пътниците на Maybach EQS, разбира се, ще бъде модифицираното въздушно окачване, което се възползва от специален режим на шофиране на Maybach. Заменяйки настройката Comfort, режимът Maybach се фокусира върху подобряването на качеството на возене изцяло за пътниците отзад, твърдят от Mercedes. Това включва ограничаване на движенията на тялото и тяхното въздействие върху задните столове и регулиране на така наречения „възел на трептене“, за да се намали амплитудата на всякакви удари.