Към момента LVMH побира в себе си едни от най-скъпите компании в света

LVMH е най-голямата модна компания в света. През годините експертното майсторство на Louis Vuitton е култивирало най-големите и най-добри клиенти по целия свят. Louis Vuitton определя истинския лукс. Tiffany & Co., Dior, Sephora, Fendi, Tag Heuer, Fenty, Marc Jacobs и Hublot си партнират с LV, пише therichest.com.

Голямото наследство датира от 1821 г., когато Луи Вютон е роден във Франция. След три поколения на борба, оцеляване и пионерство, стилът му все още е признават и харесван по целия свят. Нека да разгледаме как Луи Вютон започна историята си като обикновен производител на куфари.

Вютон знаеше значението на силната работна етика и решителност много преди да създаде своята марка. Израснал в семейство на фермери в Източна Франция, той е видял отблизо бедността. Баща му, Ксавие Вютон, се женил повторно, след като майка му починала, а мащехата му била жестока към младия Луи. Когато навършва 16 години през 1837 г., той напуска дома си, отива в Париж и намира дребна работа при занаятчии, но едва свързвал двата края и спял по улиците. Вютон започва работа като чирак при мосю Марешал, който го учи да създава издръжливи куфари.

След няколко години Луи става много търсен поради своето майсторство. Той отваря магазин на Rue Neuve des Capucines и хората вече го разпознават като производител на куфари.

През 1870 г. френско-пруската война кара семейството на Вютон да се изнесе от дома си и да живее в лагери, за да оцелее. Тъй като храната била оскъдна, семейството почти умирало от глад. Година по-късно войната приключила и Луи се върна у дома, намирайки работилницата си разрушена, а материалите му откраднати. Това обаче не го спира. Вместо това, производителят на куфари намира ново място за отваряне на работилница.

Цените на имотите паднали значително след войната, което позволи на Вютон да отвори новия си магазин в престижна част на Париж, Франция. Бизнесът му потръгнал след няколко месеца и той получил поръчки от цял свят. Луи отворил магазин в Лондон и получил поръчки и от кралските семейства. Луи решава да включи сина си Жорж в бизнеса, тъй като старостта започнала да пречи на работата му. През 1886 г. Жорж изобретява система за заключване, която е невъзможно да бъде пробита.

 

Когато бизнесът е в разцвета си през 1892 г., Луи Вютон внезапно умира. Синът му Жорж поел цялата работа. Когато присъства на Световния панаир в Чикаго, той се запознава с Джон Уонамейкър, който създава концепцията за магазин. Неговият магазин Wanamaker’s започна да продава чантите, създадени от Вютон. През 1896 г. Вютон създава монограма LV и флоралния модел в памет на баща си. Докато бизнесът растял, Жорж Вютон умира през 1936 г.

Неговият син Гастон поел бизнеса. Втората световна война току-що била започнала, което накарало третото поколение Вютон да затвори фабриките и магазините по целия свят.

 

След края на войната през 1946 г. Гастон предава бизнеса на синовете си. Братятя обаче имали различие по отношение на това как да развиват бизнеса. Тогава техният зет, Анри Ракамие, поел управлението. За 6 години компанията LV започнала да се продава на дребно и продажбите се увеличили от 20 милиона на 260 милиона долара. До 1987 г. LV достига 1 милиард долара продажби чрез отваряне на магазини навсякъде по света.

Ракамие обединил компанията с марки като Moët Hennessy и създал марката LVMH. Тогава към компанията се присъединяват и Givenchy, Berluti, Guerlain. Сегашният директор на модния гигант Бернар Арно бил назначен за съюзник на Ракамие през 1989 г. През годините, когато продажбите се сринали, марката си сътрудничила с артисти като Вивиен Уестууд и Маноло Бланик, за да продължи успеха си.

Оттогава компанията има стабилен растеж и навлиза и в секторите на часовници, дрехи и слънчеви очила. Марката се превърна от невпечатляваща до водеща модна компания в световен мащаб с нетна стойност от 28,4 милиарда долара.