Това е Mercedes-Benz Vision EQXX – еталонът за автомобилна ефективност. Най-интересното е, че на хоризонта се задава и сериен модел.
Впечатляващата ефикасност на EQXX му позволява да измине 1000 км с едно зареждане на батерията. Това би било достатъчно да се стигне от Берлин до Париж, без да се налага да чакате за зареждане на станциите по продължение на маршрута. От компанията твърдят, че средностатистическият американски водач ще има нужда от едва две зареждания на батерията. Това би било достатъчно да се стигне от Берлин до Париж, без да се налага да чакате за зареждане на станциите по продължение на маршрута. От компанията твърдят, че средностатистическият американски водач ще има нужда от едва две зареждания на автомобила в месеца.
Mercedes не разкрива капацитета на батерията на EQXX, но казва, че той е под 100 kWh. От компанията хвърлят в „ефира” още няколко впечатляващи цифри: пакетът батерии е с 50% по-малък обем и е 30% по-лек от този в EQS. Максималното напрежение на системата е 900 волта. Батерията и рамката, която я носи тежи около 495 кг.
Мощността идва от електрически мотор с мощност 150 kW. Mercedes твърди, че задвижващият тракт е толкова ефикасен, че 95% от енергията отива към колелата.
На покрива има слънчев панел със 117 клетки, който захранва много от електрическите системи на борда на автомобила, като вентилаторът на системата HVAC, светлините и инфотейнмънт системата. Отделна литиево-желязно-фосфатна батерия съхранява енергията. В идеални условия тази технология може да гарантира 25 км пробег.
Макар да не става ясно от снимките, но EQXX е много компактен като размери. Дълъг е 4,63 м, а междуосието му е 2,8 м. Това ще рече, че той е по-компактен от настоящата С-класа (дължина 4,74 м, междуосие 2,87 м). той е и много лек за стандартите на електромобилите. Говорим за 1750 кг, което е малко повече от Mercedes-Benz C300 (1675 кг).
Специфичната форма на автомобила е подчинена единствено на аеродинамичната ефективност, заради което не е изненада, че коефициентът на челно въздушно съпротивление е едва 0,17. Самото купе е във формата на капка, а предната част на модела е по-ниска от моделите на Smart. Отзад най-интересен е дифузьорът, който се активира при високи скорости, но остава интегриран в купето.
Специално внимание е обърнато и на гумите с ултра ниско съпротивление, разработени съвместно с Bridgestone.
Акцентът в интериора е дисплеят с диагонал от 120,6 м, минаващ между предните А-колони на автомобила. Резолюцията му е 8к. В купето са използвани много рециклируеми материали, включително тапицерия, изработена от мек като коприна материал Biosteel, веган кожа от гъби, кожа от фибри на кактус, килими на бамбукова основа.
Пламен Георгиев